سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاوره تلفنی ترک اعتیاد چگونه است؟

مشاوره اغلب جایی شروع می شود که بیمار اراده کرده و خواستار ترک کردن اعتیاد باشد. روان درمانی ترک اعتیاد چه در یک محیط فردی و چه در یک محیط گروهی می تواند بسیار موثر باشد و اغلب منجر به نتایج مثبت می شود.

مسیر خاصی که مشاوره تلفنی ترک اعتیاد طی می کند به نیاز های بیمار بستگی دارد، اما اغلب حول محور هایی مثل آموزش مهارت به بیمار برای مقابله با اعتیاد خود در دنیای واقعی می چرخد. ممکن است فرد بتواند خود را از بازگشت به یک عادت قدیمی باز دارد.

در حالی که برای مشاوره تلفنی حرف های زیادی برای گفتن وجود دارد، مشاوره گروهی نیز می تواند با ایجاد یک دایره دوستی تاثیر قدرتمندی داشته باشد. همانطور که گفته شد، کسانی که به یک ماده اعتیاد دارند، معمولا در روند بهبودی احساس تنهایی می کنند.

با این حال هنگامی که توسط یک گروه حمایتی از مردم احاطه شده باشید که با مسائل مشابه سروکار دارند، این احساس تنهایی می تواند به سرعت از بین برود.

همچنین ممکن است یک فرد در جلسات مشاوره با دیگران نزدیک شود و به نوبه خود تلاش بیشتری کند. برای اکثر افراد، شروع با این نوع درمان منطقی است. درست است که می توان به گزینه های درمانی فشرده تری نیاز داشت، اما هوشمندانه است که با ساده ترین راه حل های بالقوه شروع کنیم.